Actie Sri Lanka

Slideshow Image

Vanmorgen 7 uur zijn we met z’n zessen vertrokken, Mr.Lal, Chandrasoma, Pryanka, Sandika, Marten en ik (Anna). Mr. Lal heeft een jeep met 4 wiel aandrijving. Naar de stad Galle is de weg prima maar in Galle gingen we landinwaarts. Daar  wordt over minstens 50 km aan de weg gewerkt, dus  stukjes goed en dan langere stukken geen wegdek. Dus het gevolg was uren onderweg.

Om half 9 gingen we een pad in en daar was een natuurlijk zwembad  en er was ook een koepel waar we konden zitten en daar gingen we ontbijten. Brood, rijst, daal, chili en gekookte eieren. Pryanka had dat bereid.  Daarna weer over de slechte wegen en onderweg weer zijwegen in om naar een grote waterval te gaan. Zeer slechte wegen. Na de waterval weer op pad over bergen met jungle achtig gebied. Prachtige vergezichten en bomen en nog eens bomen. Veel verschillende soorten  en de wegen bleven slecht We gingen weer een zijweggetje in naar een hotel ver van de bewoonde wereld, een vriend van mr.Lal, en dronken daar thee en het diner werd besteld voor de middag om 3 uur. Er zat daar een gids op ons te wachten die met ons de jungle inging. We gingen met de jeep de jungle in en na een bar slechte weg werd de auto geparkeerd en gingen we te voet verder. De berg op over hele nauwe paadjes met glibberige stenen en grote boomwortels overal, vele hindernissen om omhoog te komen. We daalden weer af om bij de rivier te komen en over stenen en door het water moesten we naar de overkant. Ik kreeg een stok van de gids zodat ik met hulp van Mr. Lal en de stok de overkant kon bereiken, Maar Marten bleef achter want die was bang dat fototoestel en filmcamera nat zouden worden.

Het was een hele klimpartij om aan de andere kant van de rivier naar een andere waterval te gaan en vlakbij die waterval werden de vissen door ons gevoerd zodat ze steeds aan de oppervlakte kwamen er was 1 grote vis (50 cm) en de rest wat kleiner. Ik kon geen foto of film maken van de vissen en de waterval. Het was al met al een heel geklauter om heen en terug te komen bij de auto. Daarna weer een lange rit over modder en stenen naar het hotel waar we ons eten hadden besteld. Een heerlijke uitgebreide maaltijd met een toetje van gurt en honing. Gurt is een soort kwark gemaakt van buffel melk. 20 euro voor thee en de maaltijd voor ons zessen. De gids koste ons  10 euro. Hij was 3 ½  uren met ons op stap. En we moesten nog een ticket van 10 euro voor 6 pers. kopen voor we de jungle in gingen. Voor Mr. Lal hoefden we alleen de tankbeurt betalen.

Al met al een enerverende prachtige dag. Om 21.00 waren we weer thuis.